fb
Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Wycieczka Seniorów do Kościerzyny

,,Kaszëbsczé jezora, kaszëbsczi las

Kaszëbë, Kaszëbë wòłają nas!

Kaszëbsczé jezora, kaszëbsczi las

Kaszëbë, Kaszëbë wòłają nas!”

Seniorzy z Dziennego Domu Seniora w Pniewach 30 sierpnia 2023 r. wyruszyli na wycieczkę połączoną z Biesiadą Sportową do Kościerzyny na zaproszenie Wójta Pana Grzegorza Piechowskiego oraz Przewodniczącej koła ZEiR w Wielkim Klinczu Pani Elżbiety Brzezińskiej. Po drodze zwiedzili Zamek Krzyżacki w Bytowie , po czym udali się do Wdzydz Kiszewskich ,,Villi Marzenie” na nocleg. Drugiego dnia uczestniczyli w Biesiadzie Sportowej w Loryńcu reprezentując naszą Gminę Pniewy w różnych konkursach. Największe zainteresowanie wśród Seniorów wzbudziła gra ,,BOULE”/emocji było wiele/, gdzie Pniewy zdobyły drugie miejsce , a w łowieniu rybek pierwsze. Popołudniu udaliśmy się w rejs Statkiem StolemII  po jeziorze tzw: ,,Morzu Wdzydzkim” , gdzie czekał na nas Pan Wójt i delegacja Seniorów, która zabrała nas na pyszną kolację. 1.09 piątek ruszyliśmy na zwiedzanie Archikatedry Oliwskiej , gdzie wysłuchaliśmy koncert organowy. W deszczowej pogodzie z busa w Gdańsku oglądaliśmy Westerplatte , Muzeum Solidarności , Plac ,,Trzech Krzyży” , Muzeum Narodowe, a pani przewodnik opowiadała różne ciekawostki historyczne o tych miejscach. Dojeżdżając do Starego Miasta wyszło słońce i mogliśmy już pieszo podziwiać zabytki Starówki. W sobotę Seniorzy mieli możliwość zrobienia zakupów odwiedzając  Zakłady Porcelany w Lubianie. Następnym punktem zwiedzania było  Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie oraz Kościerzyna  wraz z zabytkami tego miasta i jedyne w Polsce  Muzeum Akordeonów. Wieczorem przy ognisku i wspólnych śpiewach podziwialiśmy piękne widoki zachodzącego słońca.  Niedzielę rano 3.09.2023r. po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Pniew i zatrzymaliśmy się w Człuchowie, aby zwiedzić ruiny Zamku Krzyżackiego.

Wyjazd grupy Seniorów do Kościerzyny został dofinansowany z budżetu Gminy Pniewy.